poniedziałek, 14 grudnia 2015

MUFFINY Z KOMOSY RYŻOWEJ

Pamiętam jak jeszcze jakiś czas temu zawsze śmiałem się z moich rodziców, którzy chcąc ugotować kaszę / ryż czy makaron gotowali ich hurtowe ilości. Ugotowane 'kilogramy' zostawały później na kilka dni i nie wiadomo było co z tym robić... Ostatnio samemu zdarzyło mi się wsypać do garnka trochę za dużo komosy ryżowej. Do głowy przyszło mi przerobienie jej na muffiny. Są bardzo przyjemne. Oryginalne, miękkie i dają dość spore pole do popisu, bo możemy dodawać do nich rozmaite dodatki. U mnie była to wędzona papryka, pietruszka, czerwona cebula, chili i odrobina sera manchego. 



SKŁADNIKI NA 10 SZTUK:

- 450g ugotowanej komosy ryżowej (polecam firmy Diet-Food.pl)
- 2 jajka z wolnego wybiegu
- 100g sera manchego
- 1 spora czerwona cebula
- 1 łyżeczka wędzonej papryki
- 1/2 czerwonej papryki
- 1/2 czerwonej papryczki chili (opcjonalnie)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- garść siekanej natki pietruszki
- sól morska


Ugotowaną komosę ryżową wsyp do dużej miski, wbij do środka jajka, dolej oliwę, zetrzyj ser, dodaj posiekaną w drobną kostkę czerwoną cebulę, paprykę, chili, natkę pietruszki i dosyp proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie wymieszaj aż powstanie dość gęsta masa. Ja dolałem do środka jeszcze odrobinę wody. Następnie powstałą masę przełóż do papilotek i wstaw do nagrzanego do 200C piekarnika. Piecz mniej więcej przez 15-20min aż muffiny wyrosną lekko i ładnie się przyrumienią. Są idealną przekąską na różnego rodzaju imprezy lub oryginalnym daniem, które podać możesz obok porcji zielonych sałat i kieliszka wina. 

SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. Babeczki na słono to pomysł, którego właśnie potrzebowałam - nie wbija się do przyjaciół z pustymi rękami, wiadomo ;)
    Akurat ryżu czy makaronu gotuję właśnie więcej zazwyczaj, bo wtedy następnego dnia nie muszę długo czekać na obiad, tylko wrzucam na patelnię i gotowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to w takim razie polecam Ci na początek takie "babeczki" z komosy ryżowej :)
      Niebawem będzie dla Was więcej słonych propozycji z mojej strony ;))

      Usuń