czwartek, 19 listopada 2015

BŁYSKAWICZNA OWSIANKA Z CIEPŁYMI MALINAMI i MARAKUJĄ

Uwielbiam takie poranki. I chociaż bardziej przemawiają do mnie raczej śniadania na słono to od czasu do czasu bardzo chętnie sięgam po taki rodzaj rozpoczęcia dnia. Kiedyś mieszałem płatki owsiane z jogurtem lub mlekiem, ale od kiedy odstawiłem produkty mleczne ze względu na nietolerancję białek mlecznych po prostu mieszam je z wodą i sokiem z cytryny. W smaku prawie niczym nie odbiegają od tych z jogurtem, bo też są lekko kwaskowe a mają dodatkowo tę zaletę, że nie są dla mnie inwazyjne! 


 
SKŁADNIKI NA 2 PORCJE:

owsianka:
- 120g byłskawicznych płatków owsianych (polecam od firmy "Elovena")
- woda
- sok z 1 cytryny
- 4 łyżki wiórków kokosowych
- 4 łyżki syropu klonowego

ciepłe maliny:
- 300g malin
- 100g jagód

dodatkowo:
- 2 marakuje
- 2 łyżki dobrego masła z orzechów nerkowca
- kilka orzechów nerkowca
- syrop klonowy 





To błyskawiczna owsianka. Do zrobienia dosłownie w 10 minut, dlatego sprawdza się idealnie w momencie kiedy brak nam czasu na długie gotowanie normalnych płatków owsianych. Do dużej miski wsyp błyskawiczne płatki owsiane, wciśnij do nich sok z cytryny, wsyp wiórki kokosowe, dolej syrop klonowy i wodę. Dokładnej ilości wody nie podam, bo zawsze dolewam jej na oko. Dodaję tylę, żeby owsianka uzyskała zadowalającą mnie, kremową konsystencję.
Do garnka wsyp teraz maliny i jagody i rozgnieć je lekko widelcem. Podgrzej aż zaczną lekko bulgotać i zdejmij garnek z ognia. Uważaj aby się nie przypaliły. Kremową owsiankę przełóż do mniejszych misek i polej z wierzchu malinowo-jagodowym sosem. Obok wyłóż miąższ ze środka marakui i łyżkę masła z orzechów nerkowca. Posyp jeszcze orzechami i podawaj! Ciesz się tym bogactwem konsystencji i smaków! Mieszaj, chrup i podziwiaj kolory. Możesz polać jeszcze odrobiną syropu klonowego. Według mnie super kontrast tworzy lekko schłodzona owsianka z ciepłymi malinami... I ta egzotyczna marakuja!

SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. Pysznie. Gratuluję strony :)
    Zapraszam na mojebistro.pl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę pysznie i prosto! :)
      Dziękuję i na pewno będę stałym gościem!

      Usuń
  2. Intrygujący pomysł :) Choć mleko piję regularnie i mi nie szkodzi, wypróbuję Twój sposób na owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń