wtorek, 17 listopada 2015

HONSJU-SERNIK Z HERBATĄ MATCHA

Uwielbiam zieloną herbatę. Ale taką prawdziwą. Pamiętam, że kiedy po raz pierwszy spróbowałem Matchy, to czułem się jakbym pił napar ze szpinaku... Przyzwyczajony byłem do różnego rodzaju smakowych herbat zielonych, w których czuć więcej pomarańczy, brzoskwini czy innego owocu niż herbaty. 
Dzisiaj mam dla Was sernik po japońsku. Zielony, kremowy, śmietankowy. Ale z dodatkiem Matchy.



SKŁADNIKI NA CIASTO O ŚREDNICY ~20CM:

- 1kg tłustego białego sera
- 5 jajek z wolnego wybiegu 
- 300ml śmietanki 36% 
- 1.5 łyżeczki skrobi ziemniaczanej 
- 2 opakowania cukru waniliowego lub ziarenka z 1 laski wanilii 
- 2 łyżeczki sproszkowanej herbaty Matcha (polecam od firmy "Diet-Food.pl") 
- ~1 szklanka cukru (zależy od smaku)









Ja cały sernik robię zawsze w robocie kuchennym i nie mielę sera. Dobrze go rozdrabniam i wszystko udaje się idealnie. Do robota kuchennego wrzuć rozdrobniony ser, dodaj herbatę, cukier, cukier waniliowy, żółtka, skrobię ziemniaczaną i śmietankę. Włącz robot na wysokie obroty i zacznij wszystko miksować aż uzyskasz kremową konsystencję. W tym czasie ubij białka na sztywną pianę. Kiedy ser będzie już kremowy, dodaj do niego połowę białek i delikatnie wymieszaj sylikonową łopatką. Dodaj pozostałą część białek i dobrze wymieszaj.
Okrągłą formę do ciast z wyjmowanym dnem wyłóż papierem do pieczenia i wysmaruj jej dno oraz boki masłem. Wysyp dokładnie bułką tartą, wylej masę serową i wstaw do nagrzanego do 190C piekarnika. Ja przed upieczeniem posypałem go jeszcze dość sporą ilością domowej granoli gryczanej, która stworzyła ultra uzależniającą, chrupiącą warstewkę na górze. Piecz przez mniej więcej 50min aż wierzch ciasta apetycznie się zarumieni. Ja zawsze wyłączam piekarnik i uchylam lekko drzwiczki, pozwalając sernikowi w ten sposób wystygnąć. Wtedy mniej opada i zachowuje swoją spektakularną puszystość. 
Po tym czasie wyjmij ciasto z pieca, pokrój i podawaj! 

​SMACZNEGO! 

1 komentarz: