środa, 18 listopada 2015

"KAROL" - KANAPKA Z CHRUPIĄCYM, KOKOSOWYM DORSZEM

Dlaczego nie miałem okazji zjedzenia takiej kanapki w czasach, kiedy razem z kolegami z gimnazjum chodziliśmy nałogowo do McDonald'sa i objadaliśmy się tamtejszymi rybnymi burgerami? Heh... Wydawało mi się wtedy, że to najlepsza kombinacja ryby zamkniętej w bułce z majonezem.
Robiąc ostatnio kokosowego dorsza z tego przepisu podałem go też pod postacią "KAROLA". Tutaj znajdziesz przepis tylko na domowy, cytrynowy majonez. Resztę odnajdziesz w zamieszczonym linku!





SKŁADNIKI NA 1 PORCJĘ:
cytrynowy majonez:
- 1 całe, ekologiczne jajko od kur z wolnego wybiegu
- skórka z jednej cytryny
- sok z 1/2 cytryny
- 1 łyżka octu jabłkowego
- 1.5 łyżki musztardy sarepskiej
- sól morska
- 1 łyżeczka brązowego cukru pudru
- olej rzepakowy

dodatkowo:
- 1 dobrej jakości, świeża kajzerka lub ulubiona bułka (ja użyłem pszennej bankietówki na zakwasie)




Do miski wbij jajko i dodaj do niego skórkę i sok z cytryny, musztardę, ocet i cukier puder. Zacznij wszystko miksować, powoli dolewając do środka olej rzepakowy. Ubijaj do czasu aż uzyskasz biały i kremowy majonez. Dopraw do smaku solą i zamieszaj. Spróbuj i ewentualnie dodatkowo dopraw. Powinien mieć wyczuwalnie cytrynowy aromat i przyjemnie kwaskowo-słodki smak. Ja ubijam majonez z całego jajka. Dzięki temu robi się jasny i dobrze puszysty!
Teraz przekrój świeżą bułkę i posmaruj każdą połówkę cytrynowym majonezem. Następnie rozłóż sałatkę, rybę i polej wszystko słodko-ostrym sosem śliwkowym, który swoją słodyczą dopełni całości i przeniesie Cię w świat genialnych doznań płynących z jedzenia takich kanapek. Przyciśnij wszystko z góry drugą kromką, pozwól wszystkiemu lekko wbić się w bułkę i... Wgryzaj się w jej wnętrze. Spokojnie, niech sos pocieknie po brodzie. Niech troszkę się rozsypie. Pozwól na to! To w końcu jedzenie na dobry humor.
Poznaj KAROLA!

SMACZNEGO!

2 komentarze: