poniedziałek, 16 listopada 2015

TOSTY Z PIECZONYMI BATATAMI, PESTO i RODZYNKAMI


Festiwal tostów w swojej kuchni uważam za rozpoczęty. Krótko mówiąc... Mam na nie "fazę". Dzisiaj mocno i pozytywnie zmęczył mnie trening, przez co do domu wróciłem głodny jak wilk. Całe szczęście miałem bataty, które upiekłem i dodałem do tostów razem z pesto i rodzynkami. I wiecie co Wam muszę powiedzieć? To genialny zestaw smaków. Idealny dla wegan i wegetarian. Musicie ich spróbować!


SKŁADNIKI NA 2 TOSTY:
- 4 kromki dobrego pieczywa tostowego (ja użyłem "3 ziarna")
- kilka kawałków pieczonych batatów
- 2 kopiaste łyżki pesto
- garść rodzynek
- 1 łyżka masła

pieczone bataty:
- 1 duży batat
- oliwa z oliwek
- sól morska

pesto:
- 1 krzaczek bazylii
- 3 łyżki podprażonych nasion słonecznika
- 1 ząbek czosnku
- odrobina soku z cytryny
- sól morska
- olej rzepakowy




Bataty dokładnie umyj i pokrój w grube półplasterki. Przełóż na blachę, polej oliwą i posyp solą. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 200C i piecz przez 45 minut aż apetycznie się zarumienią i będą miękkie. W tym czasie przygotuj pesto. Krzaczek bazyli wrzuć do robota kuchennego, dodaj podprażone lekko nasiona słonecznika, trochę soku z cytryny, wlej około 5 łyżek oleju rzepakowego, dodaj czosnek i zacznij wszystko miksować. Dopraw do smaku solą i ewentualnie rozrzedź odrobiną wody. Ja zrobiłem to pesto troszkę bardziej kwaśne, żeby stworzyło kontrast ze słodkimi ziemniakami i rodzynkami. Teraz weź 4 kromki pieczywa tostowego. Dwie z nich posmaruj solidną warstwą pesto, posyp rodzynkami i wyłóż na ich wierzch kilka kawałków upieczonych batatów. Przykryj z wierzchu kolejnymi kromkami i każdą z nich posmaruj delikatnie masłem. Dzięki temu apetycznie się zarumienią. Teraz wstaw tosty do opiekacza i opiecz. Każdą kromkę przekrój w poprzek na pół i podawaj!

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz