piątek, 20 listopada 2015

TOSTY Z PIECZONĄ DYNIĄ, POMIDORAMI i KOZIM TWAROGIEM

Przeważnie nie jem nabiału, ale raz na jakiś czas zdarza mi się zjeść dobry, prawdziwy wiejski twaróg albo kozi ser. Dzisiaj na bazarku namówiła mnie na niego Pani Tamara - znajoma sprzedawczyni z bazarku, który mam niedaleko domu. W planach miałem sernik z jego dodatkiem (jedliście kiedyś taki? Jest rewelacyjny!) Ale zrobiłem tosty. Takie na wypasie. Z pieczoną, pikantną dynią z czarnuszką, pieczonymi pomidorami i tymże właśnie kozim twarogiem. Były świetne!



SKŁADNIKI NA 2 TOSTY:

- 4 kromki dobrego pieczywa tostowego (ja użyłem pełnoziarnistego)
- 2 plastry koziego twarogu
- 1 łyżka masła
- kilka kawałków pieczonej dyni
- kilka pieczonych pomidorów

pieczona dynia:
- 1/2 dyni hokkaido
- oliwa z oliwek
- sól morska
- świeżo mielony, czarny pieprz
- 1.5 łyżki czarnuszki
- 1 łyżeczka pieprzu cayenne

pieczone pomidory:
- 1.5kg pomidorów
- oliwa z oliwek
- sól morska
- świeżo mielony, czarny pieprz
- 2 łyżki cukru pudru






Pomidory pokrój w ćwiartki i przełóż na dużą blachę. Teraz posyp je solą, pieprzem, cukrem pudrem i polej solidną ilością oliwy. Ja zawsze dolewam jej troszkę więcej, bo uwielbiam przelać ją sobie później do małej buteleczki i cieszyć się jej wspaniałym, pomidorowym smakiem. Jest idealna do świeżego pieczywa czy sałatek! Dokładnie je wymieszaj i wstaw do piekarnika nagrzanego do 200C na około 45 minut. Powinny apetycznie się przypiec i skarmelizować. Dynię pokrój na plastry 1cm grubości. Przełóż ją na blachę, polej dość sporą ilością oliwy, posyp pieprzem, solą, czarnuszką i pieprzem cayenne. Dokładnie wymieszaj i wstaw do nagrzanego do 200C piekarnika na około 30min.
Kiedy Twoje warzywa będą już upieczone czas na składanie tostów! W tym celu weź 4 kromki dobrego pieczywa tostowego. Na dwa z nich wyłóż kilka kawałków pieczonej dyni i kilka pomidorów. Na kolejne dwa pokrusz kozi twaróg. Złóż kromki i każdą z nich posmaruj z wierzchu warstwą masła. Dzięki temu pięknie przypieką się z góry i będą apetycznie złociste. Włóż tosty do opiekacza i opiekaj na złoto i chrupiąco. Po tym czasie przekrój każdego tosta na skos i podawaj! Są pyszne. Słodka dynia, skarmelizowane pomidory i ten charakterystyczny twaróg...

​SMACZNEGO! 

2 komentarze: