wtorek, 24 listopada 2015

WANILIOWE PANKEJKI Z MALINAMI i KOKOSOWYM TWAROŻKIEM CHIA

Ostatnio firma Diet-Food.pl wprowadziła do swojej oferty sporo nowości. A jak wiecie (a może i nie) jestem w tej firmie Ambasadorem Smaku i osobą odpowiedzialną za tworzenie smakowitych przepisów z wykorzystaniem tych produktów. Podpowiadam Wam co pysznego możecie zrobić przy użyciu jęczmienia, spiruliny, wody kokosowej czy innych SUPERFOOD'ów. 
Dzisiaj przyjrzałem się bliżej wodzie kokosowej w proszku. Brzmi zaskakująco, ale to super ułatwienie dla osób aktywnych. Naprościej wsypać jej łyżeczkę do wody, wymieszać i cieszyć się naturalnym izotonikiem gdziekolwiek jesteśmy. Ja jednak dosypałem ją do twarożku razem z nasionami chia przez co uzyskałem bardzo smaczny, kokosowy smak. Idealne dopełnienie do pankejków i polewy z malin. 




SKŁADNIKI NA 2 PORCJE:

- 1 kubek mąki pszennej - 1 kubek mleka (ja użyłem ryżowego)
- 2 jajka
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- szczypta soli
- 1/4 stopionego masła
- 1/2 szklanki cukru kokosowego (polecam firmy Diet-Food.pl)

kokosowy twarożek z chia:
- 100g półtłustego białego sera
- 2 łyżki gęstego jogurtu
- 1 łyżka wody kokosowej w proszku (polecam firmy Diet-Food.pl)
- 1 łyżka nasion chia (polecam firmy Diet-Food.pl)
- 1 płaska łyżka cukru kokosowego (polecam firmy Diet-Food.pl)

dodatkowo:
- garść malin



W dużej misce wymieszaj ze sobą mąkę z cukrem waniliowym, cukrem kokosowym, solą i proszkiem do pieczenia. Następnie wbij do środka jajka, wlej stopione masło i mleko. Zacznij wszystko miksować lub wyrabiać ręcznie. Ciasto powinno być gęstsze niż zwykłe, naleśnikowe. Teraz rozgrzej patelnię, przetrzyj ją odrobiną oleju i wylewaj masę łyżką. Ja zazwyczaj formuję owalne placki z 1.5 łyżki ciasta i powoli pozwalam im rosnąć. Smaż około 1 minutę po każdej stronie.
W małej miseczce wymieszaj pokruszony biały ser z jogurtem, łyżką wody kokosowej, nasionamy chia i cukrem kokosowym. Zrób to dokładnie, aby twarożek był gładki. Maliny rozgnieć widelcem. Ja użyłem mrożonych, które kupiłem jeszcze w Sierpniu. Teraz wyłóż pankejki na talerz i na zmianę smaruj każdego malinami i twarożkiem. Smakowitą wieżyczkę polej porcją malin i twarożku i podawaj!

SMACZNEGO! 

1 komentarz: