wtorek, 17 listopada 2015

WANILIOWE RACUCHY Z GRYCZANĄ GRANOLĄ i CUKREM KOKOSOWYM

Takie popularne w dzisiejszych czasach stały się wszelkiego rodzaju brunche z amerykańskimi i puszystymi pancake'sami w menu, że chyba już każdy robie je sobie czasem na śniadanie. Wyrośnięte, delikatne, ociekające syropem klonowym. Szał! Można robić czekoladowe, z dżemem, z masłem, z masłem orzechowym... Ja chyba najbardziej lubię takie klasyczne. Pachnące wanilią i masłem. Wtedy dom zamienia się w nadmorską gofiarnię. PYCHA!


SKŁADNIKI NA 2 PORCJE:

- 1 kubek mąki pszennej
- 1 kubek mleka (ja użyłem owsianego)
- 2 jajka
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- szczypta soli
- 1/4 stopionego masła
- 1/2 szklanki cukru kokosowego

dodatkowo:
- garść granoli gryczanej
- miód akacjowy












W dużej misce wymieszaj ze sobą mąkę z cukrem waniliowym, cukrem kokosowym, solą i proszkiem do pieczenia. Następnie wbij do środka jajka, wlej stopione masło i mleko. Zacznij wszystko miksować lub wyrabiać ręcznie. Ciasto powinno być gęstsze niż zwykłe, naleśnikowe. Teraz rozgrzej patelnię, przetrzyj ją odrobiną oleju i wylewaj masę łyżką. Ja zazwyczaj formuję owalne placki z 1.5 łyżki ciasta i powoli pozwalam im rosnąć. Przed odwróceniem ich na drugą stronę, posyp każdy granolą. Smaż około 1min z każdej strony. Następnie przełóż na talerz i polej z wierzchu porcją złocistego miodu. Często w celach dodatkowej rozpusty, na górze kładę kawałeczek masła, który pod wpływem ciepła placków spływa po ich powierzchi i nadaje całości rewelacyjnej soczystości.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz